info@hbeter.nl

Achtergrond:

Er wordt heel veel geschreven over hoogbegaafde kinderen maar er wordt weinig naar ze geluisterd. Het gevolg is wederzijds onbegrip en leerlingen die de hakken in het zand zetten.

Voor wie:

Leerlingen middelbare school en hun docenten.

Doel:

Leerling en docenten nader tot elkaar brengen
Wat verwacht de leerling van de docent? Wil hij meer doen in de beschikbare tijd of juist vrijgesteld worden van allerlei oefeningen? Kun je aan een leerling overlaten hoeveel hij doet zonder dat de resultaten eronder lijden?

Programma:

We starten voor de pauze met twee aparte groepen:

  • a) kinderen:
    ● Wat is hoogbegaafheid? Zijn hoogbegaafde kinderen anders, zien ze er anders uit? Wat zijn de voor- en nadelen?
    ● Wat gaat er mis?
    ● Wat zou er op school moeten veranderen?
  • b) docenten:
    ● Wat is hoogbegaafdheid? Hoe herken ik hoogbegaafde kinderen in de klas?
    ● Wat hebben deze kinderen nodig aan begeleiding?
    ● Waarom is een goede begeleiding belangrijk voor hen?
  • Na de pauze gaan we samen verder:
    ● beide groepen geven een korte presentatie over hun bevindingen
    ● kinderen en docenten gaan met elkaar in discussie en bedenken hoe de begeleiding beter kan
    ● samen bespreken we de tien belangrijkste leerpunten: hoe nu verder?

Begeleiders:

Ellen Sinot (leerlingen), Jan Sinot (docenten)

Prijs: € 295 voor 2 uur + pauze (exclusief 21% btw, exclusief reiskosten)